Najlepsza głodówka i post

Wszystko co najlepsze w temacie głodówek oraz postów. 

Lp.Pytanie/tematOdpowiedźLinkLink 2
1Najlepsza wersja postu przerywanego eTRF 16/816 godzin bez jedzenia, bo autofagia słaba uruchamia się między 14 a 18 godzin bez jedzenia, zazwyczaj od 16 godzin. Niektóre pokarmy trawią się po 7-8 godzin dlatego też w tej wersji postu mamy odpowiednią ilość przerwy między posiłkami. eTRF poprawiał wrażliwość na insulinę a nie mTRF Tooltip ContentPrzejdź do stronyŹródło 2
2Najlepsze godziny żywienia dla postu 16/8 Pierwsze danie godz. 6:00, drugie danie godzina 14:00O godz. 6-8 rano podnosi się wysoko poziom kortyzolu a jedzenie traw się nadłużej nawet 8 godzin. Dlatego też celem jest aby jedzenie strawiło się przed naszym pójściem spać, aby organizm nie musiał pracować podczas snu a odpoczywał. Odpoczywał bedzie gdy w układzie pokarmowym jedzenie będzie strawione. Poziom melatoniny - hormonu snu rośnie po 21 szej. Po 22 jest już wyższy. Dlatego też dążymy do tego aby około godziny 22 giej nasz organizm już miał strawione wszystkie pokarmy. Tym samym gdybyśmy zjedli ok. godziny 14 tej np. boczek to będzie on strawiony ok. godziny 21-22. Gdybyśmy jedli później ostatni posiłek to jedzenie po prostu dłużej by się trawiło w organizmie i organizm bedzie np. o 1 w nocy jeszcze trawił kolację zamiast odpoczywać.
3Najlepszy czas głodowania77 godzin72 godziny bez jedzenia powodują reset układu odpornościowego wg specjalistów oraz rośnie hormon wzrostu. Namnażają się komórki mózgowe, przyspiesza metabolizm. Autofagia jest silna i wykonuje swoje zadania pozytywne dla organizmu. Jasność umysłu oraz coś w rodzaju Ekstazy się pojawia. Wykazano, że poszczenie trwające dłużej niż 3 dni obniża poziom insuliny i glukozy we krwi o 30% lub więcej.

IGF-1 zmniejszy się. Może to wywołać produkcję komórek macierzystych, stworzyć nowe komórki odpornościowe i zmniejszyć stres oksydacyjny, co uważa się, że pomaga zapobiegać starzeniu się i chorobom takim jak rak
Niebiańskie rzeczy i wszystko, co najlepsze
Logo